De kunst van het bewegen

Gefascineerd door het abstracte beeldhouwwerk van Gordon Bragg bezoekt de jonge kunstjournaliste Amanda zijn overzichtstentoonstelling in Edinburgh. Tot haar schrik duikt daar eveneens David Crunch op, de flegmatieke CEO van het mediaconcern YellowMedia. Amanda werkte een jaar lang voor dochterbedrijf MediOker aan de ontwikkeling van een zoekmachine waarmee je in één keer je doel vindt; ze bedankte daarvoor toen Crunch het instrument ten koste van haar collega’s inzette voor marketing. Ze beseft dat vinden stilstand betekent, en zoeken beweging – beweging die ze bij uitstek aantreft in de sculptuur van Bragg. Wanneer een beeldengroep van de lichtgeraakte beeldhouwer in haar thuisstad wordt ontsierd door een reclamecampagne van MediOker, besluit Amanda om de macht van het concern te beantwoorden met een kunstzinnige actie. Geassisteerd door de dichter Bernardo die een graftekst verschuldigd is aan een oude bekende, brengt ze met het resultaat David Crunch op een onverwacht ander pad.

Roman over botsende belangen waarin niemand veilig is voor de ego’s van de anderen, of het nu mediamagnaten, kunstenaars of journalisten zijn. Maar ook gaat dit boek over het ontsnappen aan stilstand en de kunst van het bewegen, zelfs in het aangezicht van het einde.

( Te verschijnen )